Total de visualitzacions de pàgina:

diumenge, 17 d’abril del 2011

Puigdefrou,13.5 km molt durs!

Fa tres mesos que he començat a córrer i ahir vaig fer la meva tercera cursa de muntanya, jeje. Quan em vaig inscriure a Puigdefrou Exhaust vaig pensar, ingènua, que no seria tant dura com la Vall del Congost, en què vaig haver de superar 21 km. i 1900 m. acumulats. Més aviat vaig pensar que els 13.5 kms. i els 850 m. de la Puigdefrou serien un entrenament per la que faria a finals de maig, la Trail de Sant Esteve, però m'he equivocat de ple; sembla mentida que estigui estudiant geografia! si el perfil estava molt clar!
Em vaig aixecar d'hora, a les 6:30 a.m., segurament com la majoria dels que hem participat a la cursa, però vaig arribar amb el temps just, perquè divendres vaig voler sortir a córrer per provar les plantilles noves que, per cert, no les he utilitzatdes perquè amb les sabatilles de muntanya no estic còmoda, i tot això va fer que deixes massa coses per fer al matí abans de sortir, primer mirar com arribar a La Cellera de Ter, ainss!  treure diners i posar benzina. 
En arribar a La Cellera, eren tres quarts de nou, uff! quins nervis!! Afortunadament l' aparcament estava al costat del pavelló i per tant de la sortida, així que no ha estat problema que no hi hagués servei de guarda-roba; això sí, l'home del bar li vaig demanar que em guardés les claus del cotxe doncs no m'imaginava corrent per la muntanya amb les claus a la mà. Vaig tenir la genial idea de guardar-me el tiquet de la botifarra al pit i als 2 km. i el vaig treure mullat i casi sense lletres. 
Ara tornem a la super cursa. Abans deia que el perfil estava molt clar respecte al grau de dificultat de la prova; he estat fent càlculs, d'aquests que estic aprenent en geografia, i si no m'he equivocat, el tram més dur de pujada ha estat el segon. Hem pujat 220 m. en 1 quilòmetre, la qual cosa vol dir 22% de pendent! Aquí em faltava l'alè "puto tabaco!" 
El segon tram de pujada forta, és el que hem fet de la font del Bassi fins a la creu de dalt de tot, Puigdefrou, més o menys un 13% de pendent, al qual hem d'afegir el cansament acumulat, així que Déu n'hi do! Almenys aquesta pujada tenia recompensa ja que les vistes són impressionants! Llàstima que no portava càmera de fotos; a la Vall del Congost vaig pensar el mateix, així que a veure si hi penso i en porto una a la Trail de Sant Esteve.
Després de beure una mica i menjar-me un grill de taronja, comença la baixada, iuuuuuujooooo! 
Mare de Déu Senyor! Vaig començar a baixar amb una miqueta de por perquè la primera baixada des del Colldegria, al km 2 vaig caure, res d'important, només una rascada, però ha estat justament per anar a poc a poc, Així que veient que els genolls de moment no em feien  mal començo a baixar més ràpid, agafant-me a les branques dels arbres que em trobava pel corriol i que m'ajudaven a anar  més de pressa i segura. Hem baixat uns 700 m. en 4,5 km i sense comptar les vistes de dalt de tot, ha estat la part del recorregut que més he gaudit. Per cert, es nota que  les sabatilles de muntanya que he estrenat, són per al  que són, si hagués anat amb les altres el meu cul hauria besat el terra més d'un cop! 
El resultat final no és per llançar coets, però tampoc estic descontenta. Si cliqueu al enllaç de la Puigdefrou podeu veure les classificacions. Només us diré que dels 136 jo he sigut la 121 i de les 19 dones la 14, i no passa res! si el proper any repeteixo, segur que ho faré millor! així que mentre arriben millors resultats, 
sex&beers, forever!! 



4 comentaris:

  1. amicsdelentorn4/19/2011 1:49 p. m.

    Hola, jo penso que després de 3 mesos de corre hagis fet aquesta ruta amb 1 hora i 59 minuts, vaja et felicito i molt, deixa estar la classificació.
    Enhorabona i segueix corrent.
    Ets un bon model a seguir
    Amics de l'Entorn

    ResponElimina
  2. Com m'agrada aquesta visita! jeje.
    Començar a córrer ha estat per a mi com una via d'escapament. Naturalment no pretenc arribar de les primeres, però sé que ho puc fer millor.
    Gràcies per felicitar-me. Pel que fa a vosaltres, l'organització i com va anar tot plegat...xapó!
    Conchy

    ResponElimina
  3. Hola Conchy, el primer comentari té molta raó. Si amb el poc temps que portes corrents ja has fet les curses que dius i els temps que dius, doncs deixa't d'històries i gaudeix-ne de les curses ja que, al cap i a la fi, se suposa que les fas per això, oi?
    Records.

    ResponElimina
  4. Gràcies teacher! pensaré en això que dius, però també en allò que vas dir de "satisfacció personal" jeje
    ptons.

    ResponElimina